Pressemeddelelse Aug. 2021

30. august 2021

Bestyrelsesformanden for Hammel Fjernvarme gennem 10 år, Stig Andersen, valgte på selskabets generalforsamling at give stafetten videre til nye kræfter.
Ved Hammel Fjernvarmes generalforsamling, den 12. august 2021, valgte den tidligere bestyrelsesformand, Stig Andersen, ikke at genopstille.
Stig Andersen har været med i bestyrelsen siden 2001 og har bl.a. været med til at tage initiativ til etablering af ny affaldsovn i 2002, flisovn i 2013 og transmissionsledning til Hinnerup i 2017.
Herudover har Stig Andersen været en fremtrædende karakter i forbindelse med at undgå at få Hammel Fjernvarmes affaldsovn og de øvrige forbrugerejede forbrændingsanlæg i Danmark nedlagt, i forbindelse med folketingets ønske om at reducere affaldsforbrænding i Danmark.
En sag som i vinteren 2021, er endt med at Hammel Fjernvarme og de øvrige anlæg ikke skal nedlægge deres affaldsforbrændingsanlæg.
”Jeg vil på bestyrelsens vegne takke Stig for den energi og passion som Stig har lagt i embedet. Der er således skabt et solidt fundament for os at bygge videre på”, fastslår tidligere næstformand Henning Stabell.

Ny bestyrelse:

På konstitueringsmødet den 18. august 2021, blev den tidligere næstformand, Henning Stabell valgt som ny bestyrelsesformand. Henning Stabell er uddannet ingeniør og arbejder som produktchef i Wavin. Henning har været medlem af bestyrelsen siden 2014.Ny næstformand blev Tom Ellegaard. Tom er uddannet ingeniør og har gennem mange år beskæftiget sig med affaldsbranchen. Tom er ansat som udviklingsingeniør i Affaldsvarme Aarhus og har været medlem af bestyrelsen siden 2017. Christian Fredberg blev valgt ind som nyt bestyrelsesmedlem. Christian er uddannet ingeniør og er forretningsudviklingsdirektør i Makeen Energy.
”Vi har med den nye konstellation i bestyrelsen, fået skabt et hold som er klar til møde fremtidens udfordringer på klima, teknik og økonomi”, udtaler den nye bestyrelsesformand Henning Stabell.

Kontakt og yderligere informationer:
Bestyrelsesformand Henning Stabell, Hammel Fjernvarme A.m.b.a., h-stabell@hotmail.com , tlf. 4057 6922

Bestyrelsesformand Næstformand Nyt bestyrelsesmedlem
Henning Stabell Tom Ellegaard Christian Fredberg